MEGA-Plog: Weekend Winterberg

Ik durf het bijna niet te zeggen na de MEGA-Plog van vorige week van ons familie weekend weg.. Maar vandaag heb ik er wéér eentje voor jullie! Zoals ik al aangaf, zijn we nóg een lang weekend weg geweest, namelijk naar Winterberg in Duitsland. Deze keer waren we alleen met ons eigen gezinnetje en was de temperatuur een stukje lager, maar wat hebben we het fijn gehad! Kijk mee naar ons weekend Winterberg:

Woensdag

Onderweg naar een weekend Winterberg

We beginnen met een hele gekke foto die ik onderweg in de auto nam. Ik had een plastic tas vol met voornamelijk boekjes bij me voor Fiene, zodat ze onderweg genoeg te lezen had. Het is toch zo’n 3,5 uur rijden, dus dan is het wel handig om wat achter de hand te hebben. Ze deed het trouwens super! Ze hield zichzelf al een stuk langer bezig dan dat ze vorig jaar deed toen we op vakantie gingen, dus de lijst met spullen die dan meegaan voor een lange autorit wordt waarschijnlijk iets korter – fijn!

Relax weekend Winterberg

Ik hield mezelf ook bezig en maakte hier en daar een foto van de verkeersborden 😉 – Hier zijn we er bijna!

Het appartement - weekend Winterberg

Eenmaal aangekomen in ons appartement kijken we onze ogen uit! Wat een luxe hier!

Super schoon, netjes en modern – en enorm ruim! Fiene vind het heerlijk om lekker rond te rennen.

Het is al na lunchtijd, dus we eten eerst even snel een broodje en Fiene raakt niet uitgekeken naar alle nieuwe dingen die ze ziet. Na het eten stoppen we haar snel in bed zodat ze nog even een klein slaapje kan doen.

Frozen weekend Winterberg Als ze wakker wordt vraagt ze ‘Anna Elsa?’. Ze is sinds kort helemaal fan van Frozen, dus we hebben de film maar meegenomen. Het is vakantie dus ze kreeg ook wat chipjes erbij.

Proost weekend Winterberg

Intussen genoten wij ook heerlijk van een wijntje – ons hoorde je niet klagen!

Uitzicht weekend Winterberg

Terwijl Michiel de pasta klaarmaakte (heerlijk zo’n man die van koken houdt), genoten Fiene en ik van het fan-tas-ti-sche uitzicht vanaf ons balkon! Echt zó mooi!

Sunshower weekend WinterbergHad ik al luxe gezegd??

Terwijl Michiel Fiene in bad deed, genoot ik van een zonnige douche onder deze Sunshower! Een beetje bijkleuren terwijl je onder de douche staat – hoe bedoel je multitasken!

Donderdag

Spelen weekend Winterberg

We beginnen de dag zoals altijd in bed met een flesje melk voor Fiene. Normaal blijven we vaak nog even liggen of spelen op bed, maar Fiene vindt alles veel te interessant en kruipt snel uit bed om lekker te spelen. Die spiegel is haar meest hilarische ontdekking – de meest gekke bekken komen voorbij.

DM drogist weekend Winterberg

Na het ontbijt besluiten we een DM drogist op te zoeken. Ik wilde graag een drogist bezoeken, omdat ik wel eens had gehoord dat het zoveel goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na wat speurwerk op het internet kwam ik dus op de DM uit.

Wat hebben ze veel!! Ik had gelezen dat het budget make-up merk P2 heel fijn is. Hier heb ik in ieder geval wat nagellak en een mascara van meegenomen. Ik heb intussen ook één van de nagellakjes gebruikt en het is echt prettig spul (voor € 1,55)!

Wifi weekend Winterberg

Na ons bezoek aan de DM drogist rijden we even langs de McDonald’s. Niet omdat we honger hebben, maar omdat ik graag een blog online wil zetten voor vrijdag! Ik had me van te voren bedacht dat ik wat aan mijn blog zou gaan werken, maar we hadden geen WIFI. Eenmaal bij de McDonald’s kregen we het alsnog niet voor elkaar en besloot Michiel om een telefonische hotspot voor me te maken als we weer in ons appartement zouden zijn.

Statisch - weekend WinterbergIntussen drinken we even wat en speelt Fiene met de ballon die ze daar kreeg, waardoor haar haartjes helemaal statisch zijn haha.

Glijbaan - weekend Winterberg

Fiene gaat nog een paar keer van de glijbaan en daarna doen we nog een paar boodschappen en gaan we weer richting ons appartement. Zo kan Fiene weer even lekker slapen en kunnen wij snel even mijn blog-troubles fixen!

Uitzicht weekend WinterbergNadat mijn held Michiel ervoor had gezorgd dat iedereen vrijdag over onze favoriete voorleesboekjes zou kunnen lezen, kwam ik even tot rust door heerlijk op ons balkon van het uitzicht te genieten. Dit verveelt echt niet.

Nadat Fiene (eindelijk) wakker werd, wilde ze weer Frozen kijken haha. Acht waarom niet – het is vakantie. Intussen vertelde Michiel het nog betere nieuws dat we nu WIFI hadden en genoten we lekker slecht van een pizza, wel met een lekkere salade erbij. Ik denk dat het té lekker was voor een foto, want die heb ik niet gemaakt 😉

Zelf eten weekend WinterbergNa het eten kreeg Fiene een lekker toetje, normaal hebben we altijd yoghurtjes en dit was een soort chocolade / vanille vla – mengsel. Het ging er in ieder geval goed in.

20160512_205559Toen Fiene op bed lag, keken wij een naar de film ‘Home Sweet Hell’ (géén aanrader) en daar dronken we lekker een bakje koffie met Amaretto bij. Die Amaretto komt van de Duitse Lidl en koste € 4.99 (!!) voor 0,7 liter – en hij was nog lekker ook!

Slapen weekend WinterbergIn de tussentijd lag Fiene heerlijk te tukken in het campingbedje 🙂

Vrijdag

Ontbijt uitzicht weekend Winterberg

De dag begint met een laat ontbijtje op ons heerlijke balkon. Het is niet zo heel warm, maar met een vestje aan in het zonnetje is het prima te doen!

Ik maak nog even een foto van mijn ontbijtje voor op Instagram – tjsa, hoe vaak krijg je nou de kans om zo’n foto te maken haha

Uitzicht weekend Winterberg

Vervolgens gaan we op pad naar Willingen. Een dorpje verderop, dat vooral bekend is vanwege de jaarlijkse wedstrijden in schansspringen, maar waar je ook weer prachtige vergezichten hebt. Wij vinden het ook heerlijk om binnendoor routes te rijden en Fiene vond het helemaal leuk, want er staan bijna overal koetjes, paarden en schapen. Dus die keek onderweg haar ogen uit!

Viaduct Willingen weekend Winterberg

Eén van de bezienswaardigheden van Willingen is trouwens dit viaduct. Wij kunnen trots zeggen dat we eronderdoor gereden zijn 😉

Restaurant Willingen weekend Winterberg

Eenmaal op een hoog punt kwamen we bij dit erg Duitse restaurant aan. We besloten er maar gelijk even wat te gaan drinken.

Wij dronken even een cola’tje en Fiene mocht lekker kleuren, dus die was ook helemaal zoet.

Uitzicht Willingen - weekend Winterberg

Dit was het uizicht vanuit het restaurant, wat inderdaad niet verkeerd is!

Restaurant Willingen - weekend WinterbergFiene bekeek nog even de ijskaart en daarna vertrokken we weer richting Winterberg.

Boodschappen Lidl weekend WinterbergWe haalden nog een paar boodschapjes bij de Lidl, waaronder deze:

Sambuca Lidl - weekend Winterberg

Sambuca voor € 6,99!!! Hoe is het mogelijk? Ok, het is geen bekend merk en de smaak is echt wel anders, maar andere goedkopere merken vind ik een stuk minder lekker en zo goedkoop ben ik het nog nooit tegengekomen!

Spelen weekend Winterberg

Als Fiene wakker wordt na haar slaapje speelt ze met haar bal en de open trap. Veel meer had ze dit weekend niet nodig 😉

Frozen weekend Winterberg

Daarna wil ze heel graag weer even ‘Anna Elsa’ kijken.. Het is een beetje vaste prik geworden dit weekend, ach – geniet er maar van.

Zaterdag

Eten weekend Winterberg

We staan vandaag vroeg op, want we gaan vandaag de diertjes opzoeken in Wildpark Frankenberg.

De broodjes komen net uit de oven en staan nog even af te koelen. Fiene besluit dan maar haar blokje op haar bordje te leggen als ontbijt 😉

Onderweg weekend Winterberg

Fiene vond dit beertje in een vakje van één van de weekendtassen – ik wist niet eens dat die daar zat. Ze vond hem zo lief en blauwe beer (zo heeft ze hem genoemd) moest overal mee naartoe. In de auto was zo ook van alles aan blauwe beer aan het vertellen.

Wildpark Frankenberg - weekend WinterbergEenmaal bij het wildpark was Fiene al helemaal gelukkig, want de geitjes stonden al klaar om haar te begroeten.

Wildpark Frankenberg - weekend WinterbergHet was echt een heel mooi park waar onder andere ook schapen, zwijnen (inclusief baby’s) en verschillende soorten herten waren. De herten liepen zelfs los en waren ook echt heel dichtbij!

Wildpark Frankenberg - weekend WinterbergEr was ook een speeltuin, waar Fiene heerlijk haar gang kon gaan.

DM drogist - weekend Winterberg

Op de terugweg reden we nog even een keer langs de DM drogist, want ik had de tip op mijn blog gekregen om ook naar de zonnebrand te kijken.  Dat scheelde inderdaad flink, dus die sloeg ik nog even in ;). Er volgt binnenkort ook een shoplog van alle artikelen die ik kocht.

Lunchen weekend WinterbergWe besloten gezellig ‘uit’ te lunchen. Toen we op onze bestelling aan het wachten waren, tekenden wij wat figuren in Fiene’s kleurboek en lieten haar raden wat het was. Wat een talenten zijn wij hè?! *proest*

Lunchen weekend Winterberg

Fiene kreeg een enorme kinderpannenkoek met heel veel kaas ertussen. Ze heeft hem dan ook bij lange na niet op gekregen, maar ze vond het heerlijk!

Centrum Winterberg

Daarna reden we het centrum van Winterberg weer uit om Fiene weer in haar bedje te leggen.

Mandarijntjes weekend Winterberg

Als ze wakker wordt staat er een heerlijk bakje mandarijntjes op haar te wachten (even die pannenkoek een beetje compenseren 😉 ), die ze helemaal opsmikkelt.

Spelen weekend Winterberg

Ze speelt nog een beetje met haar blokjes en maakt daarna wat puzzeltjes met papa.

Frozen weekend Winterberg

Maar daarna vindt ze het toch echt weer tijd voor Frozen! Sinds we weer terug zijn heeft ze er niet meer om gevraagd, maar ik heb nog steeds al die liedjes in mijn hoofd…

Eten weekend Winterberg

’s Avonds eet ze lekker veel boontjes. Op de foto is het goed te zien: ze houdt de lege vork vast in haar ene handje en met de andere schuift ze de boontjes naar binnen.

Zondag

Afbakbroodjes Lidl - weekend Winterberg

Ook de laatste dag van ons lange weekend starten we met onze favoriete afbakbroodjes van de Lidl!

Eten weekend Winterberg

Zo kan het ook! Het ene helftje met kaas in de ene hand en het andere helftje met leverkaas in de andere hand. En dan om en om een hapje nemen 😉

DSC06708Terwijl we bezig waren om de tassen in te pakken, was het buiten gewoon aan het sneeuwen!! Vorige week lagen we nog op het strand en nu met sneeuw in Winterberg! Gelukkig hield het snel op en hebben we er geen last van gehad onderweg. Leuk hoor sneeuw, maar daar zit ik in mei echt niet meer op te wachten..

Afwassen weekend Winterberg

Terwijl Michiel de auto inruimt, was ik nog even de gebruikte spulletjes af.

Stofzuigen weekend Winterberg

En gooi ik de stofzuiger er nog even door. Zo’n mooi en net appartement wil je ook weer netjes achterlaten!

Vertrek weekend WinterbergFiene heeft een heerlijke outfit aan voor onderweg. Als ze een paar uur in de auto moet zitten, geef ik haar vaak een legging of een zacht joggingsbroekje aan. Ze is helemaal klaar om te vertrekken en gaat haar sjaal vast pakken.

Lunchen weekend Winterberg

Na een paar uur is het lunchtijd, dus we stoppen onderweg even bij een wegrestaurant voor een broodje. Fiene is heel blij met haar kaas en zegt dat ook steeds heel enthousiast.

Dieren onderweg weekend Winterberg

Als kers op de taart staan er ook nog eens paardjes langs de parkeerplaats!

Een uurtje later waren we thuis en was ons lange weekend weg afgelopen. Het weekend zelf gelukkig nog niet, want aangezien het Pinksteren is, zijn we maandag ook nog lekker vrij geweest!

Dit was echt een heerlijk weekend! We hebben leuke dingen gedaan maar ook echt heerlijk gekeuteld. Lekker relaxen met z’n drietjes, op en top genieten.

Hou jij ook zo van een relax weekend op z’n tijd?
Reacties lees ik graag.

Lees mee MetMirjam

Volg je mij al op Facebook, Instagram, Twitter en Bloglovin?