Een lang weekend kamperen MetMirjam

Ik schrijf er niet alleen graag over, we doen het ook graag.. Kamperen! Vorige week kwamen we tot de conclusie dat er weer wat mooie dagen aankwamen, dus we besloten lekker op pad te gaan met de caravan. Even de boel checken voordat we straks op vakantie gaan en vooral genieten. En dat is zeker gelukt! Doordat het Pinksteren was, konden we zelfs een lang weekend kamperen. Ik neem jullie nog even mee aan de hand van de foto’s.

Lang weekend kamperen MetMirjam

Wij zijn gek op weekendjes weg, zeker als ze onverwachts zijn! We waren al tijden van plan om nog even een weekend te gaan kamperen, maar het kwam er steeds niet van.  Het weer viel steeds tegen of we hadden al wat anders gepland staan, maar voor het Pinksterweekend stond nog niks in de agenda. Toen de weersverwachting er ook nog eens goed uitzag, besloten we ‘nu gaan we!’. Michiel boekte een plekje op een camping in Veldhoven, we pikten de caravan op en twee dagen later vertrokken we voor ons lang weekend kamperen.

Vrijdag

Lang weekend kamperen - voortent opzetten

Michiel heeft de middag vrij genomen, waardoor we halverwege de middag al op de camping in Veldhoven arriveren. We hebben een lekker ruim plekje op een groot veld. We zijn ook nog wel even bezig, want we moeten de voortent nog opzetten en de boel nog even inrichten.

Lang weekend kamperen - spelen

Het ruime veld is gelukkig ook voorzien van een leuke speeltuin, dus Fiene is lekker bezig terwijl wij de voortent opzetten. Het leuke is ook dat je gelijk verschil ziet met vorig jaar. Fiene maakte direct contact met de andere kinderen op het veld en kwam steeds vertellen dat ze met haar vrienden aan het spelen was.

Lang weekend kamperen

We namen Fiene’s loopfiets mee, waar ze de laatste tijd helemaal gek op is. Heel handig trouwens, want ze kan gelijk zoveel beter in balans blijven! We eten die avond een makkelijk broodje met tonijn, wel zo makkelijk.

Na het eten wil Fiene heel graag nog even naar de speeltuin bij de ingang van de camping. Deze had ze gezien toen we er voorbij reden en al sinds we er waren vroeg ze er om. We besluiten Fiene op tijd naar bed te brengen. Een eerste avond in de caravan is altijd veel te leuk – ze heeft zoveel te ontdekken en rond te kijken, waardoor het sowieso wel even duurt voordat ze gaat slapen.

Michiel en ik spelen traditiegetrouw rummikub, waarbij ik alle potjes verloor… Ik moet er altijd even inkomen haha.

Zaterdag

Lang weekend kamperen

Zaterdagochtend ontbijten we met een vestje aan in de voortent, want het is nog best fris buiten.

Terwijl Fiene lekker buitenspeelt, maken wij een boodschappenlijst. We hebben genoeg nodig, want we halen gelijk voor het hele weekend en morgen komt ook mijn zus met haar kinderen langs.

Lang weekend kamperen - Zoo Veldhoven

Na de boodschappen besluiten we naar Zoo Veldhoven te gaan. Zoo Veldhoven is een dierentuin die ooit begonnen is met veel papegaaiachtigen. Tegenwoordig is deze uitgebreid met roofvogels, flamingo’s, pelikanen en verschillende soorten zoogdieren, zoals zebra’s, ringstaartmaki’s en alpaca’s.

Zoo Veldhoven

Het leuke is dat je de papegaaien zelf nootjes kunt voeren! Dat vond ons meisje ook echt heel erg leuk om te doen.

Wie mij kent, weet dat ik eigenlijk GEEN fan ben van vogels.. Kun je nagaan wat ik van deze ENORME roofvogels vond!! Iiiieeeehgh – zeker van zo dichtbij!

Geitjes knuffelen

Op Texel heeft Fiene met geitenlammetjes geknuffeld, dus toen ze hier de geiten ontdekte wilde ze dat gelijk weer doen.

Geiten poepen

Wat nog veel interessanter was: GEITEN POEPEN OOK! Voor Fiene een enorme ontdekking ‘Hij is nog steeds aan het poepen mam! Heel veel kleine keutels!’ haha

Zebra aaien

Heel bijzonder: we konden de zebra’s aaien! Ze liepen ook echt een stukje met ons mee langs het hek – zó schattig!

Ringstaart maki aaien

Over bijzonder gesproken… Deze ringstaart maki zat heerlijk in het zonnetje en ook die konden we met gemak aaien! Heerlijk zacht en kijk die handjes <3!

Spelen

Aan speeltuinen geen gebrek in deze dierentuin, dus Fiene vermaakte zich opperbest! Er valt trouwens nog veel meer te vertellen over Zoo Veldhoven, dus daar volgt nog een aparte blog over. Echt een aanrader!

Lang weekend kamperen

Terug bij de caravan zijn Michiel en ik gelijk aan het avondeten begonnen en zoals dat op een camping gaat vermaakte Fiene zich ook prima. We aten onze favoriete quesadillas, maar deze keer net even anders door kip te gebruiken in plaats van gehakt.

Zondag

De dag begint al prachtig en de weersvoorspellingen zijn goed! Dat komt goed uit, want vandaag komt mijn zus met haar kinderen op visite. In de buurt van de camping is een meer met een strandje waar we straks naartoe gaan, dus ik verzamel vast alle strandspullen.

Lang weekend kamperen

Fiene heeft het er de hele ochtend over en gelukkig zijn ze er al snel, haar lieve neef en nicht!

Lang weekend kamperen - naar het strand

Bepakt en bezakt op pad naar het strandje. Ik kon het niet laten om hier een foto van te maken.

Lang weekend kamperen (strand)

Het was lekker rustig op het strandje en de kinderen vermaakten zich prima! Lekker scheppen, pootje baden of zelfs wat zwemmen (het water was nog best koud) – helemaal goed!

Lang weekend kamperen

Terug op de camping nemen de meiden het ervan en gaan ze lekker kleuren op een kleedje terwijl Jack een potje voetbalt met de andere jongens op het veld.

Een heerlijke dag met prachtig mooi weer vraagt natuurlijk om een BBQ. Een lekker visje hoort er bij ons ook bij!

Tussendoor mogen de kinderen lekker spelen en Fiene en Jack doen even een potje jeu de boules.

Lang weekend kamperen

‘Drie sambuca graag!’. Barhangen, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

Ok.. de kinderen kregen een ijsje.

Maar ik kon het echt niet laten om een sambuca bij mijn koffie te bestellen! 🙂

Maandag

lang weekend kamperen

Fiene lag zondagavond uiteindelijk pas om een uur of 11 in bed en dat was de volgende ochtend te merken. Ik werd om kwart voor tien wakker en onze slaapkont sliep nog steeds! Om 10 uur werd ze wakker omdat ze heeeel nodig moest plassen haha.

Lang weekend kamperen

Terwijl ik de spullen verzamel voor het ontbijt, gaat Fiene even buurten bij haar vriendjes en vriendinnetjes.

Fiene, Jack en Lynn mochten de vorige avond een cadeautje uitzoeken bij de bar op de camping en dat wilde ze wel even aan de andere kinderen laten zien. Die waren dan ook reuze nieuwsgierig naar haar piraten schatkist!

En als je de vaat ’s avonds overslaat, staat er een flinke verzameling op je te wachten…

Lang weekend kamperen

Wel een vrolijk gezicht zo toch?!

Het weer is prachtig, dus we besluiten naar het zwembad te gaan. Ik snij wat aardbeien om mee te nemen en doe ze in de meest onhandige bakjes ooit, want we hadden even niks anders. Inmiddels heb ik nieuwe bakjes gekocht in diverse groottes, zodat die standaard in de caravan liggen.

Zwembad

Tijd voor het zwembad! Het is op deze foto niet echt te zien, maar het is een drukke dag in het zwembad, ondanks dat de meeste mensen vandaag vertrekken.

Terras

Na het zwembad besluiten we nog even op het terras te genieten van het zonnetje én een drankje.

Speeltuin

Waarbij we perfect uitzicht op de speeltuin hebben!

Risotto

In de avond maken we een heerlijke risotto met garnalen – jummie!

Dinsdag

Buitenspelen

Dinsdag is onze vertrekdag. Ondanks dat de andere kinderen van het veld op maandag al vertrokken zijn, vermaakt Fiene zich prima met haar popje. Super fijn, want wij kunnen op ons gemak de voortent en alle spullen weer opruimen en inpakken.

Zwembad

Aangezien het zulk ontzettend lekker weer is, besluiten we wat later op de dag te vertrekken en nog even naar het zwembad te gaan. Aangezien de meeste kinderen vandaag weer naar school moesten is het super rustig in het zwembad!

Spot de peuter

Spot de peuter 😉 .

In de loop van de middag werd het steeds meer bewolkt en was het echt tijd om te vertrekken.

Afsluiting

Rond etenstijd reden we onze straat in en waren we weer thuis. Michiel ontkoppelde de caravan en zette ‘m op z’n pootjes, waarna we besloten het heerlijke weekend in stijl af te sluiten met sushi!

Wij hebben de smaak van het kamperen weer helemaal te pakken en kunnen niet wachten tot we op vakantie gaan!

Heb jij nog iets leuks gedaan tijdens het Pinksterweekend?
Reacties lees ik graag.

Lees mee MetMirjam

Volg je mij al op Facebook, Instagram, Twitter en Bloglovin?